check link mail minus plus rss search

مشاوره

رایگان

فقط کافیه کلیک کنید!
شروع کنید!

مقدمه ای بر بازاریابی و فروش

۲۵ دی ۱۳۹۷


بازاریابی محصولات صنایع کوچک

این پست برای کمک  در بازاریابی و فروش گذاشته شده است که فایل کامل در اخر پست گذاشته شده است.

در گذشته هنگامیکه سخن از بازاریابی و فروش به میان می آمد موضوع ۴pهای استاد جناب آقای مایکل پورتر مطرح می شد:

P اول: تولید محصولات خوب و با کیفیت و مورد پسند مشتری= product
Pدوم : قیمت گذاری خوب و رقابتی و مورد پذیرش مشتری= price
Pسوم: پیدا کردن محلی که محصول خریدار داشته باشد = place
Pچهارم: ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید کالا مانند تبلیغات = promotion
یا تخفیف دادن و یا جایزه دادن به مشتری و …
لیکن بعدها p پنجم نیز به آنها اضافه شد که عبارت بود از: ایجاد جایگاه در ذهن مردم یا برند سازی= positioning
و در نهایت همۀ مباحث فوق در IMBC تکمیل گردید و آن عبارت بود از:
۱  Integrated marketing & brand communication
یعنی بازاریابی یکپارچه و ارتباطات برند.

در مبحث  IMBC هدف فتح ذهن مشتریان است و بعنوان مثال ما باید خودمان را به مرتفع ترین ارتفاع مسلط به یکشهر برسانیم و از آنجا شهر را نظاره کنیم تا از همۀ

اتفاقاتی که در آن شهر رخ می دهد اطلاع داشته باشیم زیرا در صورت شناخت صحیح است که می توانیم برای رفع هر یک از مشکلات طرح و برنامه داشته باشیم. در

مشکلات طرح و برنامه داشته باشیم. درIMBC حدود ۳۰۰ ابزار وجود دارد که طرح آنها از حوصله این بحث ماخارج است.۲
هر محصولی دارای یک منحنی چرخۀ عمر است و به درستی میتوان گفت که استراتژی های بازاریابی و فروش برای هر یک از مراحل تولد، رشد، بلوغ و افول محصول متفاوت است.
ادامه در فایل PDF زیر…

مطالب مرتبط

ضرورت تبيين اخلاق متناسب

ضرورت تبيين اخلاق متناسب

۱۵ فروردین ۱۴۰۱

استراتژي اشتغال مناسب در ايران

استراتژي اشتغال مناسب در ايران

۲۰ دی ۱۳۹۷

فاصله عقب ماندگی

فاصله عقب ماندگی

۲۸ دی ۱۳۹۷

اثرات تغییرات آب و هوایی در جهان
اثرات آب وهوایی در جهان

اثرات تغییرات آب و هوایی در جهان

۲۰ دی ۱۳۹۷

چهار موضوع اصلي كه ضامن رضايتمندي و خوشبختي ما در زندگي ميشود

چهار موضوع اصلي كه ضامن رضايتمندي و خوشبختي ما در زندگي ميشود

۱۵ فروردین ۱۴۰۱

نظر کاربران

نظرات خود را ارسال کنید


  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.